FAQ2023-07-31T15:45:54+02:00

FAQ OCH ALLMÄN INFORMATION

Hur säljer jag min telefon?2023-08-02T18:17:56+02:00

Så här säljer du din gamla telefon till oss

  1. Gå till sidan SÄLJ och välj modellen du vill sälja och  klicka på ”Sälj” knappen.
  2. Värdera din telefon genom att svara så ärligt som möjligt på frågorna som finns i värderings kalkylatorn (alla frågor måste besvaras). Summan du får är vår offert (priserbjudande) för telefonen.
  3. Vi erbjuder minst 60 kr för varje telefon oavsett skick bortsett från vattenskadade och böjda telefoner som vi inte köper.
  4. När du fyllt i allt klickar du på ”Skicka” och du får sedan fylla i dina kontaktuppgifter. När du fyllt i alla dina kontaktuppgifter klickar du på ”Skicka” igen.
  5. Därefter skickar vi vår Fix Box (emballage) samt en fraktsedel till dig som du använder för att skicka telefonen fraktfritt och säkert till oss. Se video här hur du packar din mobil med Fix Box.
  6. Du har sedan 3 veckor på dig att skicka din telefon till oss.
  7. När vi fått din telefon går vi igenom den och om allt stämmer betalar vi ut pengarna till ditt Bankkonto inom 1-2 dagar. Skulle vi anse att uppgifterna du lämnade inte stämmer med i vilket skick telefonen är i får du ett nytt priserbjudande, accepterar du den betalas pengarna ut. Om du inte accepterar det nya prisförslaget skickar vi tillbaka din telefon helt kostnadsfritt.
Hur skickar jag in min mobil för skärm eller batteri byte?2023-09-03T13:20:24+02:00

Så här skickar du din enhet till oss för lagning, t.ex. byte av skärm och batteribyte.

    1. Beställ/Köp skärm eller batteribyte via vår online butik (LAGA) genom att välja din modell på din telefon.
    2. Betala via Klarna (få först och betala sedan inom 14 dagar). Du får sedan en orderbekräftelse via mail som du sparar (behövs sedan).
    3. Vi skickar därefter vår Fix Box (emballage) till dig med en påklistrad fraktsedel så att du kan skicka telefonen kostnadsfritt och på ett säkert sätt.
    4. Packa din telefon i Fix Boxen tillsammans med en utskrift av orderbekräftelsen som du tidigare fick via mail och skicka in den till oss. Se video här om hur du använder Fix Box.
    5. När vi har mottagit din telefon påbörjar vi din reparation. Din lagade mobil returneras till dig inom 48 timmar från att enheten är mottagen.
Hur fungerar garantin?2023-07-31T00:49:28+02:00

Vi erbjuder 3 månaders garanti på våra reparationer som inte är förbrukningsvaror.
Om ett garantiärende måste utföras kontaktar du oss först via mail till info@profixnordic.se för att se om garantin är giltig.
Om så är fallet skickar vi kostnadsfritt en ny Fix Box och du kan skicka telefonen kostnadsfritt till oss för att åtgärda felet.
Skulle inte garantin vara giltig  meddelas du om detta.

Vad händer om min mobil skulle gå sönder under en reparation?2023-07-28T17:58:01+02:00

Telefoner kan ha dolda fel som man inte känner till förrän man öppnar den. Om vi skulle upptäcka detta så meddelar vi er om det.
Om det osannolika trots allt skulle hända att telefonen går sönder under reparation så ersätter vi dig självklart fullt ut.

Till toppen